?

Denna dag har gått så fort. vi vaknade jättesent och då blir ju hela dagen förstörd känns det som. Vi har hållt på mest inne idag med städ och tvätt. JAg hinner inte med mkt med det nu när jag har Lukas. Sen är det svårt att komma ner i källaren, vi måste gå ute vägen ner dit, så det är liksom inte bara att springa upp den vanliga vägen om det händer nåt uppe med barnen. Barnen ja.... dom hittade jag på en bloggsida idag. Detta utan att frågat mig eller johan om lov. Får det vara så??? Får man lägga ut bilder på barn så där eller hur fungerar det?? Jag blev ialla fall förbannad och ringde upp denne och bad om att ta bort de korten illa kvickt. Om man hade frågat om lov ahde vi kanskr gått med på att bilderna låg ute  på nätet. Hade jag kunnat stämma denne för detta??
Sen undrar jag en till sak om ni som läser detta kanske kan hjälpa mig med!
Att hänga ut folk på bloggar, alltså skriva om sina vänner eller ovänner är det rätt?? Vissa kan ju ta illa upp liksom.

T.ex. Jag har en ovän som jag skriver om på min blogg. Skriver mina tankar och åsikter om denna person, både snälla och dumma saker. Kan denne då polisanmäla mig för detta???

Är blogg till för att uttrycka sina känslor på samma sätt som man lika gärna kunnat göra i en dagbok? Kunna skriva om sina privata tankar fast man vet att andra läser dom? Vart går gränsen?
Så länge man inte skriver namn om vem man menar får man då skriva saker om denna då???

Hur tycker ni?? Och hur fuknar det??


Det är begravning för min mormor på fredag nästa vecka. Det kommer bli intressant!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller med..så länge man inte skriver namnet på personen i fråga tycker inte ja det spelar nån roll. Spy ur sig lite måste man få göra...o skriva av sig det funkar alltid..men så länge inte nån far illa så är det lungt tycker jag. Däremot om nån skriver med namn..så tycker jag att det ska få följder..då blir det både mobbing och kränkning på real liksom. Det är det väl kanske annars med..men så länge man inte skriver namnet. Ja det är skitsvårt vad som är "rätt" och "fel"...oftast skriver man ju inte om såna saker..men ibland är det skönt att vråla ur sig..fast med ord:) Kram på dig

2009-01-25 @ 20:00:07
URL: http://lindisk.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oavsett om man nämner namn eller ej, så är det ju riktat mot någon och får den syn på det så har man all rätt att stämma personen för ärekränkning. Tycker inte att man ska svartmåla folk offentligt. Antingen tar man upp sina problem med personen eller så skaffar man sig en hederlig dagbok och en penna, låser dagboken och håller sina fula och elaka tankar för sig själv. Så tycker jag iallafall.

2009-01-25 @ 23:15:09
URL: http://lipidami.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men sen kan det vara så att jag har dom tankarna just nu, eftersom jag själv nyss har blivit svartmålad på en annans blogg. Ska man skriva nåt, så måste man nog vara lite diskret, så man inte avslöjar vem man skriver om.

2009-01-25 @ 23:19:10
Postat av: karin

Svårt, det där med bilder.. Tror jag? Jag menar, om det är en annan människa, som har tagit bilderna med sin kamera, och alltså inte stulit dom av dig.. Vet inte vad det är som gäller faktiskt.



Så länge du inte lägger ut namn och detaljer som kan leda till människan du skriver om, så borde det ju inte vara förbjudet, ungefär som tystnadsplikten vi har i jobbet?

2009-01-26 @ 10:35:06
URL: http://karin-2xk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0