Nu börjar vardagen igen.

Idag är det Tisdag och Johan börjar jobba igen efter pappaledigheten och Alex börjar dagis. 3 veckor har vi haft tillsammans och det har varit så skönt. Synd bara att tiden har gått så fort och så menas det oxå att Lukas är 3 veckor med. Det känns som om det inte var länge sen han föddes.
Vi har hunnit en del hemma på dessa veckor. Nu är golvet lagt i nästan hela hallen och så snyggt det blev. Ek är fint alltså. När det är klart är det bara väggarna kvar och hyllan vi ska bygga.

Kl 14:30 är BVC besök med Lukas. Jag tror inte att han har gått upp så mkt sen den 5 då vi vägde han sist. Då låg han på 3680g. Jag tippar på att han väger typ runt 3700g nu. Jag tror inte att han får i sig tillräckligt. Jag kan mata han sen typ knappt 1 timme senare gråter han igen och verkar hungrig. Grejen är då att han snuttar bara en liten stund sen somnar han så jag får pilla på han så han äter bra. Sen efteråt är han nöjd knappt 30 min sen börjar han gråta igen. Då vet jag inte om han har ont i magen eller är hungrig.
Sen är det hans andningsuppehåll med som är så jobbigt. Han kan ligga och sova lugnt sen helt plötsligt kippar han efter andan och får panik att han inte får luft.  Det händer flera gånger om dagen. Tur att vi ska dit idag känner jag.

Se hur trött Alex är sen när jag väcker han. Vill skriva lillen om han, men då kansle ni tror att det är Lukas jag menar eftersom han är minst. Lillen har vi alltid kallad Alex för, så det känns lite konstigt nu och säga det när Lukas finns.

Sorry att jag inte uppdaterar mer, men tiden räcker inte till riktigt. Kanske när jag fått mer rutin med Lukas och vardagen. KRAM


Kommentarer
Postat av: puman

Spännande med golvet:) Äntligen!!



Skit i uppdatering hit o dit....dom som vill bli uppdaterade får väl ringa o fråga hur ni mår....eller hur?;)

Ägna du så mycket tid du kan åt att "snofsa" på lilleman....:)



PUSS!!

2009-01-13 @ 10:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0