Hela veckan lång!

Den här veckan har gått fort. Tisdagen var jag på mitt jobb och visade upp Lukas för tanterna, gissa om de blev glada. Sen på eftermiddagen efter jag hämtade alex skulle lukas till BVC. Där vägde jag honom och han hade gått upp till 3790g. Jag tyckte det kändes lite, men ssk sa att det var ok. Fick då en tid till VC för att få lukas undersökt pga sitt sätt att inte få luft ibland.
Så Onsdagen gick och kl blev dags att åka till VC med han. Doktorn där reitterade upp oss direkt till avd 15 (barnavd) på sjukhuset för en koll. In dit på kvällen hela familjen. Doktorn där var jättebra och hon sa att detta inte var andnings uppehåll utan att det lägger sig slem på stämmbanden och då låter han konstigt samtidigt som slemet lägger sig på tvären. Så det var en sån lättnad. Det hon var mest orolig för var hans vikt. Hon tyckte att han hade gått upp för lite på dessa 3 veckor. Vilket jag med hade känt hela tiden. Hon sa att 200g på 3 är inte bra. Så vi skulle börja med ersättning till han. Jag tror ju inte att jag har så mkt mjölk själv. Sen vidare hem och sova.
Igår efter jag lämnade Alex så åkte jag in till stan för att hjälpa mamma i mormors lägenhet. Jag kände att jag ville det nu. Mamma behöver hjälp där att rensa och kasta och tömma mormors alla saker. Den ska var tom den siste nu.
Det var konstigt att komma upp dit, men inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Tror det beror på att hela lägenheten var som en enda röra. Det såg inte ut som mormorslgh. Vi höll nog på i 2½ timme, men då rensa vi bara papper.
Idag ska vi ut till mamma en sväng. Det ska bli kul. Synd bara att jag känner mig så trött. Har knappt sovit på ett par dagar nu. De nätter Lukas har sovit bra har jag gråtit över mormor och de nätter jag sovit bra har Lukas varit vaken. Så det blir nästan som en ond cirkel.
Skriver mer senare kanske!
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0