Läkaren och paket!

BM ringde sen igår. Vi ska träffa en läkare på primatur avd. Hoppas det blir mer än att bara prata. Jag ska skriva ner lite saker som jag vill ha sagt så jag inte glömmer bort det. Typ om hur pass farligt det är för barnet egentligen att bli igångsatt. Förstår ju att det bästa är ju om allt fick komma i gång självt.  Hoppas jag inte glömmer nåt!
Jag frågade johan om att ta reda på könet om de gör ett UL. Han vill veta det då, jag å andra sidan är osäker. Samtidigt som jag vill veta nu så vill jag samtidigt veta när bebis kommer ut. "ploff......, åhh, det blev en pojke/flicka"
Att få uppleva den känslan att få reda på det när man fött. Vi tog reda på innan med Alex.
Jag kommer nog inte kunna hålla mig om vi får ett UL, men vi får se!
Vi ska vara där kl 13 idag. Jag fick lämna Alex till 11 ist för 9. Då vet jag att jag inte behöver hämta honom fören runt4 om det skulle vara så. Så länge det är 5 timmar antar jag.

Mormor var jag hos igår innan BM. Ojoj, hon är inte kartig nu. Tror inte jag gissar fel om hon väger under 40 kg nu. Hennes kropp har vant sig att äta väldigt lite, och då menar jag lite. Ett par tsk glass eller mosad banan, typ. Hon dricker jätte bra så uttorkad kan hon inte vara. Det jobbiga är att hon är så trött för att prata ibland när vi är där. sen hör hon så illa nu så man nästa får skrika till henne. Att skrika så är jobbigt tycker jag.  Mamma kämpar på och försöker hålla modet uppe. Vi alla får se fram emot jukafton om 1 vecka nu. Då är väl bebis med oss oxå förhoppningsvis. Max till juldagen får jag gå över.
Vi åker ut till mamma å kjell på kvällen innan julafton och pysslar lite och sen sover över där. Äter en mysig julfrukost tillsammans och sen vidare till pappa och Annelie, där vi ska vara hela julafton. Jag hoppas bara att pappa orkar med allt med jul nu oxå. Min lilla pappa......Han har oxå så mkt nu! Jag älskar er, mamma å pappa!

Sen har vi en del paket att slå in innan jul med. Allt till Alex typ. Bebis har vi inte köpt nåt till. Måste göra det. Blir bara nåt gosedjur, tror jag. Att handla leksaker är inte billigt, det inser man rätt så fort.... jössös! Ett par tusen är nog inte omöjligt för barnfamiljer att göra sig av med på leksaker.  Jag å Johan brukar alltid slå in julklappar kvällen innnan jul, men i år får vi nog för det lite innan. Då sitter vi inne i vardagsrummmer med tejp å snören till förbannelse. Johan är asbra på att slå in, jag inte. Men jag försöker varje år och ibland går det. Fyrkantiga paket är bäst. Johan kan slå in vilken form det än är. Älskar dig, min lille gubbe!!!

Oj, vad bebis sparkar nu.... känns som om det kommer ut mellan revbenen snart :)

Skriver mera sen. KRAM PÅ ER ALLA!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0