Helgen hittills! Från fredag till nu!

I Fredags somnade lilla mormor in. Det hade gått så lugnt och fridfullt, berättade mamma. Tur bara att mamma hann upp. Kjell hade löst av henne medans hon var hemma och duschade och åt lite. Han ringde efter henne och bad henne komma. Hon hann precis, hade det varit nån bil-kö, hade hon kanske inte hunnit. Hon somnade bara in lugnt och stilla när mamma kom. Det känns så skönt och hemskt samtidigt. Man har ju liksom kunnat förbereda sig på ett helt annat sätt med mormor än med farfar. Detta var väntat. Klart jag är jätteledsen, men jag vet ju att hon har det bättre nu.
Mamma var så nöjd med hur de hade gjort henne i ordning sen efteråt när dom fick titta på henne. Mamma kände ett lugn i rummet, sa hon. Det är jättefint med att se någon död på det sättet. Det känns fridfullt i sig själv med, en lättnad!

Var inne på förlossningen runt midnatt natten till lördagen. Jag trodde vattnet gick, men ack så fel jag hade. Blev till att åka hem efter kollen, vilket jag egentligen var inställd på. Men bättre att vara på den säkra sidan.
Vi vet nu föressten var det är för nån inne i magen. Det är en liten lillebror......åhhh, en kille till..... tänk va!!! De gjorde et UL för att titta på fostervatten nivån då frågade vi och hon letade mellan benen en stund tills man såg 2 bollar och en liten, liten snopp. Åhh, jag är såå lycklig.

Johan fyllde igår med.... Grattis ännu en gång, min underbara man.
Det blev kalas trots att vi inte trodde det. Men folk ville komma på "bara" en fika och det ville ju alla typ. Så det vara bara att städa huset och låta de komma. Jag var helt slut efteråt.

Tidigt uppe är jag med idag. Värkarna har börjat göra ont nu. Klockar dom och det är väl typ 5-6 minuter mellan dom. Än så länge har det bara varit en 7st, men det är på g, hoppas jag. Fast hur många gånger har jag sagt det nu. BÖrjar bli tjatigt, eller hur!!!!
Se vad denna dag har att erbjuda. Funderar på att gå upp och duscha och fixa mig ifall det är på riktigt. Sen ut i köket och griljera skinkan och fixa frukost till mina härliga killar som är 2 än så länge, snart 3... hihi!!! Kankse man ska ge sig på pepparkakshuset med. Med smält socker som man bränner sig på och jag vet inte om mitt tålamod räcker åt det. Kanske Johan kan hjälpa mig med det när han vaknat sen.
Han får sova länge idag. Han behöver det. Ont i ryggen har stackarn fått med.....nu komer en

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag beklagar sorgen, men som du skrev så har hon det bättre nu..utan lidande:( Jädrar ja hade fel..liten fiskille blir det ju! Hoppas ni är uppe på förlossningen nu..wiii:) Kram

2008-12-21 @ 14:48:01
URL: http://lindisk.blogg.se/
Postat av: Carro

Beklagar sorgen. =( Vad roligt att det är en kille till!! =) Håller tummarna att du har din lillkille i famnen nu o inte i magen. Massa kramar

2008-12-21 @ 21:49:35
URL: http://snuttungar.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis Grattis Grattis..äntligen har fisen komme ut..:) Välkommen till världen!! :) Kram

2008-12-22 @ 22:49:08
URL: http://lindisk.blogg.se/
Postat av: Carro

Grattis till Lucas!! =) Så skoj att ni fick innan jul!! =) Kram

2008-12-23 @ 13:37:25
URL: http://snuttungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0